Jag lämnar det onda bakom mig. Dags att blicka framåt!



Idag är dagen jag ska börja älska mig själv fullt ut.
Nå, skämt åsido, men jag måste göra en drastisk ändring i både liv och tänkande. Jag sätter ständigt käppar i hjulen för mig själv och nu får det vara slut med det.

Jag har alltid vetat att det bara är jag själv som kan ändra på hur jag ser på mig själv och lever mitt liv, men det är först nu jag har förstått det. Verkligen förstått. Jag har ingen lust att ändra på mitt tankesätt och mina vanor, men jag borde för att kunna säga att jag har ett rikt och lyckligt liv.

Det här handlar inte om att sluta röka, börja motionera, äta mer sunt. NEJ!
1. Jag tänker röka precis lika mycket som tidigare
2. Jag tänker hålla mina bedrövliga matvanor och äta på helt oregelbundna tider, huvudsaken är att jag äter
3. Jag tänker inte utföra någon daglig aktivitet för att kroppen sägs må bra av det

Jag ska skapa rutiner i mitt liv efter vad jag känner att jag klarar av. Faktiskt göra sånt jag tycker om, även om jag, som jag alltid säger, inte orkar. Sist men inte minst tänker jag UNNA mig saker. Inte materiella ting i stora drag, men som t.ex ledighet. Jobb är inte allt!

Så, vad har vi lärt oss?
Jo, precis det jag skrev ovan: Jobb är inte allt! Och dessutom.. Jag orkar fast jag säger att jag inte gör det. Kom igen nu för tusan!

Kommentarer
Postat av: Teresa

sv: tack så mycket! :D Hoppas att du tkr det är kul att läsa bloggen! KraM!

2009-08-06 @ 00:05:07
URL: http://teresamattsson.blogg.se/
Postat av: Knaada

Det är ofta sant, man orkar fast det inte känns så innan man börjat. För mig blir det lätt en ond spiral. Ju mindre jag gör desto mindre känns det som att jag orkar. Och ju mindre jag orkar desto mindre får jag lust att orka osv... För mig finns bara ett sätt att bryta den och det är att göra fast man inte orkar... Men du har helt rätt, man kan faktiskt vara ledig ibland också.

2009-08-07 @ 18:01:08
URL: http://knaada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0