Lite vardagligt snack en söndag som denna

Nu har jag fått datorn städad. Det behövdes verkligen kan jag lova. Nu gäller det bara att sortera alla mappar; bilder, musik och övriga dokument. Förstår inte att jag aldrig kan hålla ordning på det.. Nå, det var en lite parentes.

Nu börjar november lida mot sitt slut och det är snart dags för den årliga decemberstressen. Vissa kallar det julstress. Det ska köpas julklappar, pyntas, städas, lagas mat, skickas kort och paket på samma gång man ska sköta jobb och familj som tidigare. Jag är inte mycket bättre än andra, trots att jag egentligen inte har någonting att stressa över. Det smittar.
Jag tänker inte satsa mycket på julen det här året. Jag tänker inte stressa arslet av mig för en kväll. Jag väljer istället att göra varje kväll stämningsfull. Från och med första december startar lugnet i själen. JAG SKA TA VARA PÅ JULEN!
Och min födelsedag.. Jag ber er snälla att glömma bort den! Jag vill verkligen inte fira.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0