Folk som tvivlar

Man behöver inte tvivla på de val man gör i livet. Det finns tillräckligt med folk som gör det åt en. En säger gör så, en annan gör så. Jag lyssnar inte längre. Ren jävla avundsjuka är vad det handlar om. Alternativt egoism. Stor egoism.
Nu tänker jag inte ens fundera på att ge tvivlare en andra chans. Möjligtvis om de tar sig i kragen och säger "jag var bara avundsjuk".

Sen finns de också de som tvivlar på god grund. Som inte vill såra eller tror att de ska göra saker bättre för en. Men då handlar det oftast om en lite annan typ av val i livet.

Vill jag ha råd ber jag om dem. Det finns ingen som ska komma och säga åt mig att t.ex. mitt förhållande inte kommer att funka eller att jag gjorde fel som sa upp mig. Sånt känner jag bäst själv! Motgångar gör en dessutom några erfarenheter rikare. Man kommer alltid att stöta på hinder i livet vilka val man än gör, så varför inte våga chansa?

Jag vet i alla fall att jag tar ett fall bättre om det är JAG SJÄLV som gjorde valet åt mig.



Kommentarer
Postat av: TommyDaGreat

Har du sagt upp dig? Från vilket av jobben? Du hade väl två om jag inte minns fel? Och har du hittat något annat jobb i stället?

2009-10-17 @ 23:05:21
Postat av: Vincent

Avundsjuka är hemsk. jag skrev ett inlägg om den svenska avundsjukan förra veckan, läs det gärna! :)

2009-10-29 @ 12:50:39
URL: http://vincentdarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0